Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kim Mike - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kim Mike - WaarBenJij.nu

Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Kim

24 Juli 2016 | Thailand, Bangkok

Na een heerlijke douche in het Athena hotel in Pakse. Met z'n alle wat gegeten en daarna naar een karaoke bar geweest. Ja dat is best even anders want je huurt hier een kamer voor een uur en zingen maar. Niet veel Engelse liedjes, maar absoluut een leuke avond gehad met een paar blikjes BeerLao. Ik heb hier gewoon bier leren drinken. Maar goed, eenmalige actie! Doe mij maar een wijntje.

Terug in het hotel kon ik niet echt slapen. Dus met m'n beentjes in het zwembad gezeten en de afgelopen dagen verwerkt. Of in ieder geval geprobeerd te verwerken. Terwijl ik keek naar de onweer in de verte. Paar uurtjes slaap meegepikt, 's ochtends werd ik een beetje ziek wakker. Maar toch nog even ontbeten, massage, duik in het zwembad en klaar voor de reis naar Pakse.

We werden opgehaald door een busje die opeens stopte bij een soort bureautje waar we te horen kregen dat de trein vol was.
Hoe gaan we dat oplossen? Nadat Linda een half uur geprobeerd had om samen met die vrouw tot een oplossing te komen. Was ik er klaar mee en besloot dat we wel met de bus wilden gaan, maar wel ipv 250.000 kip maar 210.000 kip per persoon en het volledige bedrag van de treinreis terug. Na veel gediscussieer kreeg ik het voor elkaar. Gelukkig! Bleek toch ook nog dat de beste man van Green Discovery ons flink genaaid had. Maar goed, hoort bij zo'n reis.

Met een bus naar de grens, daarna een TukTuk naar de slaapbus. Helaas voelde ik me nog steeds ziek, wat er voor zorgde dat ik bijna de hele reis naar Bangkok heb geslapen. Prima dus!
Aangekomen in Bangkok.. Wat een drukte! Compleet tegenover gestelde van Laos. Taxi's all over the place.. Tuktuk aangehouden die ons naar Khaosan Road zou brengen. Daar op zoek naar een hotel. Na een klein ontbijtje bij de Mac, gelukkig snel een hotel gevonden. Mooi hotel, eerste nacht op de begane grond, kamer gedeeld met een jongen uit Engeland die we in de bus hadden leren kennen.

Een klein rondje door de straat gelopen. Khaosan Road is echt een backpackers straatje. Zo druk, vooral 's avonds. Overal winkeltjes, kraampjes, eten etc.

Helaas werd ik 's avonds zo ziek dat ik naar Khaosan Clinic moest. Daar aangekomen kreeg ik gelijk een infuus, 2 zakken vitamine en nouja het leek wel morfine want ik knapte direct op! Ook nog een zak antibiotica. Bleek dat ik een bacteriele infectie heb opgelopen, hoe wat waar? Geen idee, misschien het eten, misschien het feit dat het allemaal niet zo schoon is hier, misschien in de jungle... Na een kort avondje in de Clinic mocht ik met een flinke zak medicijnen terug naar het hotel. Ik kon m'n eigen Drugstore beginnen hier in Bangkok. Snel m'n bedje in en hopen dat ik morgen een beetje beter zou zijn.

De volgende dag ging het iets beter, was nog wel wat zwak en veel pijn. Dus rustig aan vandaag. Wel even wat gegeten. Daarna nog een uurtje gelegen. En toen toch nog maar een boot tochtje gemaakt. Zo zie je ook eens een andere kant van Bangkok. Prachtig om te zien. Onderweg nog een paar krokodillen gezien, ja in Bangkok.
Na de boottocht terug naar het hotel en een powernappie doen van... Twee uur!

'S avonds wilde ik nog even gaan kijken hoe Khaosan Road er in de avond uit zag. Want dat had ik gemist de vorige avond. Dus douchen en naar buiten. Ik wilde graag iets anders eten dan Thais! Dus het werd pizza. Bleek een Nederlandse man te zijn. Toevallig maar gezellig. Heerlijke pizza en een bananenshake bij Ranee's.
Toen terug naar het hotel nadat ik nog wat rond had gekeken. Maar.... Heel veel prikkels haha ;)! Wat een enorme drukte. Echt een surrealistisch plaatje. Van kakkerlakken die je kan eten tot pingpong shows. Alles kan hier in Bangkok.

Om 23.30 uur waren m'n tassen ingepakt en was ik klaar voor de terug reis. Even snel een paar telefoontjes gepleegd en toen lekker geslapen.
Om 06.45 uur ging de wekker. Ontbijten, tassen naar beneden, afscheid nemen van Linda want zij gaat weer terug naar Laos, taxi besteld en nu... Ingecheckt en wel aan een Ijs cappuccino en een tosti op het vliegveld van Bangkok. Op naar huis!
M'n eigen bedje, huisje, douche, wc.. Iedereen weer zien en foto's laten zien en natuurlijk alle verhalen vertellen. Ik heb er zin in.

Wat een geweldige vakantie! Wat een ervaring! Ik had het voor geen goud willen missen!!
Linda, bedankt dat dit tussen neus en lippen door ter sprake kwam tijdens een lunch bij het Tramhuis en dat ik met je mee mocht.

Bedankt Laos! Bedankt Thailand.. Ik kom zeker ooit nog terug!

  • 25 Juli 2016 - 09:21

    Ronald:

    Kim, weer een leuk reisverslag !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Kim

..

Actief sinds 04 Juli 2016
Verslag gelezen: 628
Totaal aantal bezoekers 4329

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2017 - 11 September 2017

Thailand

13 Juli 2016 - 25 Juli 2016

Laos

Landen bezocht: