Jungle trip; Tree Top Laos - Reisverslag uit Champasak, Laos van Kim Mike - WaarBenJij.nu Jungle trip; Tree Top Laos - Reisverslag uit Champasak, Laos van Kim Mike - WaarBenJij.nu

Jungle trip; Tree Top Laos

Blijf op de hoogte en volg Kim

22 Juli 2016 | Laos, Champasak

Een blog schrijven over de afgelopen drie dagen.
Het is nu 03.17 uur.
Vanavond zijn wij terug gekomen in Pakse en zitten nu in een mooi hotel; Athena Hotel.

Waar ga ik beginnen? Bij de eerste dag. Geen idee wat me te wachten stond. Met een minivan naar 'the village'
Samen met Adam uit Nieuw Zeeland en Kelly en Niels uit... Jawel Amsterdam! Meteen even alle Feyenoord-Ajax dingen uit de wereld geholpen want dat is toch het eerste waar je over praat. Ja zelfs aan de andere kant van de wereld. Maar gelukkig geen voetbalfans dus we kunnen weer gezellig door.
Aangekomen in het dorpje een traditionele Laotiaanse lunch, aankleden en bepakt en bezakt op naar de jungle.
Een tochtje omhoog en naar beneden. Vooral naar beneden, boven op een berg, met hoogtevrees.. In 1 woord; heftig!

De eerste brug, onder op een touw en boven je eentje om je vast te houden en gaan. Niet eens zo hoog boven het water maar toch al best spannend. Achteraf? Haha piece of cake! Daarna nog een brug en het avontuur kon beginnen.
Die eerste dag ongeveer 8 ziplines gedaan en wauw wat was dat geweldig, zo hoog boven de grond. Langs een waterval. Ongeveer 400 meter lang. Wat een geweldige ervaring. Geen moment last gehad van de hoogte. Alleen maar puur genieten.
Na een zware maar geweldige middag kwamen we aan bij het jungle hotel.
Even bijkomen.. Daarna douchen in de waterval en gezellig eten met z'n alle.
's avonds nog een potje kaarten, typische travel game; Bullshit. Ok als je ooit in Azië bent, vraag vooral of ze met je mee doen. Erg hard gelachen om het woord 'Boemshie'. Wij tellen het goed!
Gezellige avond, op het ene zinnetje van Niels na (in het Nederlands terwijl we continue Engels spraken) Oh Kim er zit echt een hele grote spin achter je. Binnen 2 seconde zat ik op de tafel en kon de rest in het Engels uitleggen waarom er een klein beetje paniek was.
Om 21.00 uur moesten we naar onze boomhut. Met een zipline! Serieus? Ja! Super tof!
Lekker slapen.. Of lekker luisteren en toch wel een klein beetje angst hebben. Zo hoog in de boom, beesten, geen ramen.. Typisch Kim!

Dag 2: kort nachtje, niet veel geslapen. Maar wat een ervaring. Terug naar beneden. Ontbijten met z'n alle. Kelly en Niels gingen terug naar het dorpje dus even afscheid genomen, we zien jullie in Rotterdam. Gaan we gezellig een biertje doen ;)!
Vandaag 11 ziplines op het programma, abseilen en bruggen. Ik zou ze het liefst stuk voor stuk beschrijven maar dat doe ik jullie niet aan. Ziplines; wauw! Nogmaals echt zo prachtig mooi. Abseilen, ook super gaaf. Die bruggen, prima te doen behalve... die met touwen, daar kwam m'n hoogtevrees weer even om de hoek kijken! Maar gedaan en super trots dat ik het toch 'even' deed.
Zwemmen in een waterval, lunchen bij de waterval op bladeren. Daarna nog een half uurtje schuilen voor de regen. De eerste keer dat het ging regen sinds wij hier zijn. Maar zo erg was het niet. Konden we een beetje afkoelen.
Wat een ervaring, wat een dag! Ongelooflijk.

's Avonds weer met z'n alle gegeten. Er was een Duits stelletje, super gezellig weer.
En zoals die dag ervoor, potje Bullshitten met z'n alle. Zoveel gelachen, wat een leuke groep.
21.00 uur was het weer bedtijd. De nacht was een stuk beter dan de eerste nacht. Ik raak er dus bijna aan gewend, maar... dit was dus de laatste nacht. Om 5 uur wakker, een eekhoorn of iets wat erop leek, vond het nodig om z'n eten op ons dak te gooien, maar dan ook echt gooien.
We mochten helemaal zelf terug naar beneden, met de zipline. Geloof me, dat vonden we echt heel cool.

Dag 3:
Ontbijten met z'n alle. Tijdelijk afscheid van Caroline en Chris want die zouden we weer zien in het dorpje. Vandaag stond de terugreis naar het dorpje op het programma. En.. iets wat mij nogal bezig hield; klimmen! En dan heb ik het niet over boulderen in een prachtige hal.
Een stukje omhoog lopen, een paar ziplines, een paar bruggen en toen was het eindelijk zover.. Daar gaan we! Trillende knieën, ja absoluut. En iets wat ik zeker niet had moeten doen terwijl ik aan de rotsen hing; naar beneden kijken! Het liedje Don't look down zat continue in m'n hoofd. Soort mantra ;)!
Toen ik eenmaal boven was, vond ik het heeeel gaaf.
Het was nu echt tijd om terug te gaan en deze jungle trip achter ons te laten.
Onderweg nog een slang gezien; yess! Maar hij was nogal gevaarlijk zei onze gids dus snel doorlopen.
Lunchen bij de locals en wachten op Caroline en Chris.
En de Laotiaanse bevolking even kennis laten maken met Michael Jackson. Daarna nog een klein Laotiaans danslesje gehad.. And ready to go.
Daarna terug naar Pakse.

Jeeeeetje, ik heb dit gewoon gedaan. Zoveel angsten overwonnen!
Echt heftig, in alle opzichten en alle uiterste emoties gehad. Huilen, lachen, puur geluk, angst etcetc! Maar hé; i did it!

En nu staat ons een heerlijke douche in een mooi luxe hotel te wachten. Let's go! En een duikje in het zwembad.. Offfffcooouurseee!

Oh btw. Foto's uploaden gaat niet zo snel hier. Dus die houden jullie tegoed.

• 22 Juli 2016 - 09:19

Thea:

Wat is dit gaaf, ben tros op je dat je dit zo doet.
    Geniet er nog maar goed van